جلسه پنجم پروژه پژوهشی تجربه زیسته اصل ۱۶۰ قانون اساسی با حضور حجت الاسلام محمد اسماعیل شوشتری در پژوهشکده حقوق و قانون ایران برگزار شد.

۱۴۰۰/۰۸/۱۳
ف
ف

جلسه پنجم پروژه پژوهشی تجربه زیسته اصل ۱۶۰ قانون اساسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد اسماعیل شوشتری و آقای غلامحسین واحدی در پژوهشکده حقوق و قانون ایران برگزار شد.
گروه پژوهشی ارزیابی تأثیرات اجتماعی قوانین وابسته به پژوهشکده حقوق و قانون ایران تدوین پروژه پژوهشی «تجربه زیسته اصل ۱۶۰ ق.ا.ج.ا.ا» را در دستور کار خود قرار داد. برای تدوین این پروژه پژوهشی تیم پژوهشی مرکب از آقایان: دکتر محمدمهدی انجم شعاع، جعفر پوربدخشان، محمد درویش زاده و خانم رقیه فراهانی با مدیریت دکتر محمدوزین کریمیان تشکیل شد. در اجرای این پژوهش تاکنون پنج جلسه تشکیل و طرح تحقیق پروژه مزبور تدوین و نهایی شده است.و در حال حاضر در حال تکمیل منابع پژوهشی است. اصل ۱۶۰ ق.ا.ج.ا.ا وظایف و مسئولیت ‌های وزیر دادگستری را تبیین کرده است. در این تحقیق مصاحبه با وزرای دادگستری پس از انقلاب اسلامی و صاحب نظران و متخصصان و صاحبان تألیف مرتبط با اصل ۱۶۰ ق.اساسی به عنوان یکی از روش‌های جمع آوری اطلاعات پیش بینی شده است، در این تحقیق ابتدااز آقای سید علیرضا آوایی، وزیر سابق دادگستری در دولت دوازدهم دعوت و مصاحبه ای دو ساعته در ۱۵شهریور ماه سال جاری انجام شد. پس از آن جلسه پنجم این پروژه پژوهشی روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه با حضور دومین نفر از وزرای سابق دادگستری به همراه معاون وی برگزار شد. در این جلسه مصاحبه که با حضور اعضای تیم پژوهشی انجام شد، ابتدا ضمن معرفی پروژه و ارائه توضیحات توسط مدیر پروژه دکتر محمدوزین کریمیان، از حجت الاسلام‌ محمد اسماعیل شوشتری به عنوان یکی از وزرای دادگستری جمهوری و غلامحسین واحدی معاون وزیر پیشین دادگستری اسلامی تقاضا شد که توضیحات خود را بر اساس سؤالات تدوین شده توسط تیم پژوهشی ارائه نمایند. نامبردگان با صبر و حوصله ای مثال زدنی و تسلط بسیار بالا به سوالات تیم پژوهشی پاسخ دادند. برخی از سؤالات مطرح شده به شرح زیر است.
۱- در زمان شما اصل ۱۶۰ چه مصادیقی را پدید آورد؟
۲- در زمان شما مصادیق اصل ۱۶۰ چه مسائل و چالش‌هایی را پدید آورده است؟

مطالب مرتبط